Elevator Pitch aneb Jak prezentovat svůj byznyz ve 3 minutách

Ve středu 23. listopadu k nám do Point One zavítala Šárka Hudcová, která pro nás vedla workshop o tom, jak sebe i své podnikání jasně a zřetelně představit do tří minut. Během tříhodinového workshopu jsme získali základní povědomí jak takovou prezentaci vytvořit a prakticky jjsme si vyzkoušeli, jaké to je mluvit o svém nápadu na veřejnosti. Šárka nám dala na všechny projekty neocenitelnou zpětnou vazbu, upozornila na největší chyby a doporučila zlepšováky, abychom mohli své nápady představovat ještě v lepším světle. Sourhn toho nejzajímavějšího najdete v našem malém shrnutí.

A jaké byly hlavní body, které nám Šárka kladla na srdce?

– Při představovaní čehokoliv, nepoužívejte zkratky, ne všichni ví, co znamenají.

– Vysvětlujte vše tak, jako by lidé, kteří vás poslouchají, nikdy o podobné věci neslyšeli.

– Důležitá je struktura, mějte na paměti, co chcete říct a jak.

– Popište problém a jeho řešení, které nabízíte.

– Nastiňte velikost trhu, budete lokální či mezinárodní?

– Pokud již máte data, nebojte se je použít, čísla zaujmou.

– Pokládejte otázku přímo, vyzývejte publikum k akci, pokud potřebujete.

– Nezapomeňte zdůraznit, čím se odlišujete, vysvětlete, v čem jste výjimeční.

– Používejte osobní příběh.

– Opakování děla mistry.

Na co se zaměřit:

Představit co děláme a kdo jsme přirozeně a autenticky, zapojit osobní příběh a emoce – všichni musí věřit tomu, že to, co děláme, je skutečné a že to dokážete dotáhnout ke zdárnému konci.
Nastudovat, co je to elevator pitch, jak se sestavuje, jak by měl vypadat a proč je vůbec důležitý.

Autor: Petr Kopeček


Šárka Hudcová pracuje ve společnosti IBM, kde se podílí na rozvoji byznysu pro Cloud Object Storage v regionu Evropa. Má téměř 10 let zkušeností v oblasti vzdělávání, zejména v rozvoji obchodních dovedností v IT odvětví a rozvoj manažerských a leadership dovedností obecně. Je také kvalifikovaným koučem.