Point One Startup Víkend – společně dokážeme víc
První zářijový víkend (4. – 6. 9. 2020) symbolicky završil letní program s Point One, v rámci kterého jsme v inkubátoru přivítali známé hosty jako Ondřeje Krátkého z Liftaga nebo Petra Patočku z MatchaTea. V létě jsme společně také pogrilovali pár Mana veganských burgerů, zhlédli vzdělávací film nebo se naučili tvořit excelentní produktové fotografie. Finále, v podobě společného teambuildingově-vzdělávacího víkendu, mělo ale teprve přijít. A jak se povedlo? Mrkněte na zápisky a fotky z akce!
Léto v Point One, kdy neběží žádný inkubační program, i když je inkubátor všem členům stále otevřený, bylo i proto plné života a to nejlepší přišlo na jeho konci. To se konal vůbec poprvé společný teambuilding členů a realizačního týmu mimo nám známé okolí univerzity. Konkrétně jsme se vydali do hotelu Lions v Nesuchyni asi hodinu cesty západně od Prahy. Na místě se nás v pátek hlásilo 23 odvážlivců, z toho 6 zástupců z řad lektorů a realizačního týmu a 16 členů inkubovaných firem.
A co jsme všechno zažili?
Mimo klasických sportovně-teambuildingových aktivit jako je volejbal, bowling, minigolf, badminton, šipky nebo stolní fotbálek, jsme obstáli i v degustaci vín a následném odpočinku v bazénu a páře. To hlavní však byly workshopy s úspěšnými podnikateli, kteří nás inspirovali svými byznysovými příběhy, tahem na branku a neúnavnou vytrvalostí.
Filip Mikschik ze Startupjobs nám kladl na srdce, abychom při zakládání společnosti dobře nastavili kompetence mezi zakladateli a stanovili si jasné podmínky, co se bude dít, když se nebude dařit. Nemáme také zapomínat na osobní život a odpočinek, protože k čemu vám bude dobře fungující firma, když budete mít křehké zdraví a nebudete mít přátele a rodinu, se kterými můžete své úspěchy sdílet.
Martin Kasa z Pilulky.cz zdůrazňoval, že se nemáme bát sdílet své nápady, protože myšlenka má cenu nula. To, co dělá z nápadu podnikání je exekutiva, a do té se bude chtít vypravit málo kdo. Takže se nebojte, že by vám nápad někdo jen tak ukradl. Martin také říkal, že máme mít otevřené oči a dobře poslouchat své obchodní partnery, zde totiž vyvstávají příležitosti, kterých je dobré se chopit. A ještě jedna věc, komunikujte, to je základ dobrého podnikání.
Lukáš Kovač z Querko mluvil o vizi, jako hlavním kormidle v podnikání. Jakmile se do něčeho pustíte, začnou se vám otevírat různé příležitosti, jenže všichni máme omezené zdroje, omezený čas a omezený tým. Proto mějte vizi a nové příležitosti porovnávejte právě s ní tak, abyste se na své cestě dostali do vod, do kterých chcete. Důležité je mít také nastaveny tzv. KPIs neboli konkrétní cíle, jen tak se můžete strategicky posunovat kupředu.
Náš poslední host Ondřej Kopecký z Quision mluvil o tom, že nejhorší věc je pracovat na něčem, čemu nevěříte. Pokud to tak máme, změňte práci nebo podnikání, téměř nikdy totiž nemůžete uspět a poznají to i vaši partneři a zákazníci. Při podnikání je automatické mít skvělý produkt, ale hodně lidí podceňuje prodej. Pokud nejste schopni nic prodat, nemůžete ani dlouhodobě podnikat a proto prodej nepodceňujte, protože nakonec prodej je to nejdůležitější na samotném podnikání.
Autor: Petr Kopeček