Garlo
Garlo se postupně stalo specializovanou platformou pro výběr a nákup rostlin. Pro obchodníky jde o klíčový marketingový kanál v oboru.
Vše začalo jako typický start up již v roce 2015 na ČZU. Nejprve šlo o klasický eshop s rostlinami na zahradu. Výsledkem této zkušenosti byl patentovaný krabicový systém pro transport sazenic. Vzhledem ke kapitálovým možnostem zakladatelů se z portálu stal v roce 2018 vyhledávač a srovnávač cen rostlin, na kterém inzerují své nabídky i největší česká zahradnictví a okrasné školky, které prodávají své výpěstky jinak jen na místě.
Cílem je nákup rostlin online kompletně zjednodušit, aby zákazník mohl všechny potřebné rostliny objednat pohodlně na jednom místě a stačilo tak uhradit jedno poštovné nebo využít dokonce dopravu zdarma na vše.
Z Garla se na pozadí stává marketplace stejně jako z mého mladšího a ještě o něco úspěšnějšího projektu Srovnejdrevo.cz, jehož betaverze běžela pár měsíců dokonce na Garlu. Aktuálně už jen to dřevo dělá tržby hodně přes 10 milionů ročně.
Vlastní silou tolik zákazníků na trhu odbavit nedokážeme a ani pak u tak velkých projektů nelze držet vysokou kvalitu. Kvality se ovšem vzdát nechceme a máme řešení. Je tady tedy i zajímavá příležitost podpořit další výrobce a specializované sklady v těchto oborech, něco jako franšízanty, pokud by někdo neměl vlastní nápad. Umíme dalším partnerům dodat kompletní know-how i zákazníky.